Autor: Mike Robinson
Data Utworzenia: 7 Wrzesień 2021
Data Aktualizacji: 1 Lipiec 2024
Anonim
Running the Ice Marathon 100k Ultramarathon in ANTARCTICA!
Wideo: Running the Ice Marathon 100k Ultramarathon in ANTARCTICA!

Zawartość

Nie jestem zawodowym sportowcem. Chociaż dorastałem aktywny i wiosłowałem w liceum, odrzuciłem stypendium na wioślarstwo na studia, ponieważ uważałem, że to po prostu zbyt hardkorowe. Ale podczas semestru za granicą w Sydney w Australii odkryłem coś, co naprawdę mi się podobało: bieganie. Był to dla mnie sposób na zobaczenie miasta i po raz pierwszy pomyślałem, że bieganie to „zabawa”. Łączyło w sobie poczucie eksploracji i ćwiczeń.

Ale przez jakiś czas bieganie było tylko treningiem – kilka razy w tygodniu krążyłem po czterech lub pięciu milach. Następnie, w 2008 roku, zacząłem pracować w Massachusetts General Hospital w Bostonie w stanie Massachusetts i pomogłem zorganizować kolację w noc przed Maratonem Bostońskim. Energia otaczająca całe doświadczenie była przytłaczająca. Pamiętam, jak pomyślałem: „Muszę to zrobić”. Nigdy wcześniej nie brałem udziału w wyścigu, ale pomyślałem, że z treningiem naprawdę mógłbym to zrobić!

I zrobiłem. Przebieg Boston Marathon był absolutnie niesamowity – to wszystko, czym jest. Prowadziłem go w 2010 roku, a następnie ponownie w 2011 i 2012 roku mało Maratony, moja siostra Taylor miała inny cel: biegać na wszystkich siedmiu kontynentach. Wtedy znaleźliśmy Maraton Antarktydy – wyścig na wyspie położonej tuż przy głównym kontynencie, zwanej Wyspą Króla Jerzego. Problem: istniała czteroletnia lista oczekujących.

Ostatecznie udaliśmy się rok wcześniej niż oczekiwaliśmy, w marcu 2015 r. Liczba turystów na Antarktydę jest każdego roku ograniczona, zwykle do jednej łodzi z 100 pasażerami. Zaczęliśmy więc wymyślać wszystko, od paszportów i opłat wzajemnych po co spakować (dobre buty do biegania w terenie; okulary przeciwsłoneczne, które mogą chronić przed mroźnym deszczem i intensywnym odblaskiem; wiatroszczelne, ciepłe ubrania). Plan: Spędź 10 nocy na zmodernizowanym statku badawczym z około 100 innymi biegaczami. W sumie kosztowało to około 10 000 dolarów na osobę. Kiedy to zarezerwowaliśmy, pomyślałem: „To jest dużo pieniędzy!” Ale zacząłem odkładać 200 dolarów na wypłatę i suma ta zaskakująco szybko się sumowała.

Pierwsze widoki Antarktydy

Kiedy po raz pierwszy zobaczyliśmy kontynent Antarktyda, był to dokładnie to, co sobie wyobrażaliśmy - gigantyczne, górskie lodowce wpadające do morza, a wszędzie pingwiny i foki.

Wiele krajów ma jednak bazy badawcze na Wyspie Króla Jerzego, więc tak naprawdę nie wygląda ona na podręcznikową Antarktydę. Był zielony i błotnisty, z niewielką ilością śniegu. (Wyścig odbywa się tam, więc biegacze mają dostęp do służb ratunkowych.)

W dniu wyścigu pojawiły się również bardzo różne osobliwości. Po pierwsze, musieliśmy wnosić na wyspę własną wodę butelkowaną. A jeśli chodzi o suplementy diety i przekąski, nie mogliśmy zabrać ze sobą niczego, co miałoby opakowanie, które mogłoby odlecieć; musieliśmy je włożyć do kieszeni lub do plastikowego pojemnika do noszenia. Inna dziwna rzecz: sytuacja w toalecie. Na linii startu/mety stał namiot z wiadrem. Organizatorzy wyścigu są bardzo surowi, jeśli chodzi o zjeżdżanie na pobocze i sikanie na pobocze – to wielkie nie-nie. Jeśli musisz iść, idziesz do wiadra.

W noc przed wyścigiem musieliśmy zdezynfekować wszystkie nasze rzeczy – nie można przywieźć niczego, co nie jest rodzime dla Antarktydy, np. orzechów lub nasion, które można by złapać w twoje trampki, ponieważ naukowcy i ekolodzy nie chcą, aby turyści zepsuć ekosystem. Musieliśmy dostać się do całego naszego sprzętu wyścigowego na statku, a następnie obsługa wyprawy dała nam duże czerwone kombinezony, które założyliśmy na cały nasz sprzęt do biegania, aby chronić nas przed zamarzającą morską bryzą na zodiaku lub nadmuchiwaną łódkę do brzegu.

Sam wyścig

Wyścig odbył się 9 marca, w sezonie letnim na Antarktydzie – temperatura wynosiła około 30 stopni Fahrenheita. To było właściwie grzałka niż kiedy trenowałem w Bostonie! To był wiatr, na który musieliśmy uważać. Czułem się jak 10 stopni; to zraniło twoją twarz.

Ale Maraton Antarktyczny nie wzbudza zbyt wiele fanfar. Docierasz do zagrody startowej, wkładasz swoje rzeczy i idziesz. Nie trzeba też długo stać; jest zimno! Nawiasem mówiąc, na 100 biegających, tylko około 10 biegało w zawodach. Większość z nas robiła to tylko po to, by powiedzieć, że przebiegliśmy maraton na Antarktydzie! A organizatorzy maratonu ostrzegli nas, że biorąc pod uwagę ekstremalne warunki, od zimna po nieutwardzony tor, nasz czas będzie o około godzinę dłuższy niż normalny czas maratonu.

Zaplanowałem tylko przebiegnięcie półmaratonu, ale kiedy już tam byłem, postanowiłem pójść na całość. Zamiast prostej ścieżki z oddzielnymi liniami startu i mety, trasa składała się z sześciu pętli o długości 4,3 kilometra bardzo wyboistych dróg gruntowych z mnóstwem krótkich wzniesień. Na początku myślałem, że pętle będą okropne. Maraton w okrążenia? Ale skończyło się fajnie, ponieważ te same 100 osób, z którymi przed chwilą spędziłeś tydzień na łodzi, kibicowało sobie nawzajem, gdy się mijały. Postanowiłem chodzić pod górę, żeby się nie wyczerpywać i biegać po zjazdach i płaskich terenach. Poruszanie się po tym terenie było zdecydowanie najtrudniejsze. Ale szczerze mówiąc, pod względem wysiłku fizycznego Antarktyda była łatwiejsza niż Boston!

Przekraczanie linii mety

Wykończenie było całkiem niesamowite. Poszło szybko – przekroczyłeś linię mety, zdobyłeś medal, przebrałeś się i dotarłeś do łodzi. Hipotermia może pojawić się bardzo szybko, jeśli jesteś spocony i mokry, dzięki mroźnemu wiatrowi i morskiemu rozpryskom. Ale chociaż był szybki, był niezapomniany; tak niepodobny do żadnej innej rasy.

Ten wyścig może jednak nie trwać wiecznie. Organizatorzy wycieczek i personel ekspedycji ostrożnie podchodzili do turystów na wyspie, a ograniczenia i działania ochronne mogą utrudnić, jeśli nie uniemożliwić, wyjazd tam w przyszłości. Marathon Tours również jest wyprzedany do 2017 roku! Mówię wszystkim: „Jedź teraz! Zarezerwuj wycieczkę!” Ponieważ możesz nie dostać kolejnej szansy.

Recenzja dla

Reklama

Najnowsze Posty

Rozszczep wargi i podniebienia

Roz zczep wargi i podniebienia to wady wrodzone, które dotyczą górnej wargi i podniebienia.I tnieje wiele przyczyn roz zczepu wargi i podniebienia. Problemy z genami przekazywanymi od jedneg...
TK kolana

Tomografia komputerowa (CT) kolana to te t, który wykorzy tuje promieniowanie rentgenow kie do wykonania zczegółowych obrazów kolana.Leży z na wą kim tole, który w uwa ię w środek ...